XENOS::BUSHCRAFT FORUM > Българският Бушкрафт Форум

Бушкрафт, Оцеляване, Примитивни технологии, Туризъм, и Живот с Природата...

Вие не сте влязъл.

#1 30.09.2017 11:53:41

Кольо
КорифееЦ
Репутация: 1387

Регистриран: 01.02.2013
Мнения: 3,488

Пиниз за зареждане на телефон на ЖП релси.

Това ми се стори интересно и реших да го споделя. Нека тия дето ги чаткат волтовете и амперите да кажат дали това е възможно в България.


"Когато хората убиват, за да се хранят или оцелеят, това е естествен подбор. Когато го правят за удоволствие и ловни трофеи - е преднамерено убийство."
Ръдиард Киплинг

http://redrockbg.com

Офлайн

    0

#2 24.10.2017 18:08:15

viktor_bozhikov
Редови
Репутация: 11

Регистриран: 26.09.2015
Мнения: 39

Отг: Пиниз за зареждане на телефон на ЖП релси.

опасно е май

Офлайн

    0

#3 24.10.2017 18:14:35

Ludipipo
Редови
Репутация: 136

От: Бургас
Регистриран: 31.03.2011
Мнения: 808

Отг: Пиниз за зареждане на телефон на ЖП релси.

Релсите са заземени и с потенциал около 0 волта спрямо земя и помежду си по закон!
ПП. чл. 20, ал.1, т.7 от Закона за железопътния транспорт.
wink

Офлайн

    2

#4 24.10.2017 20:36:10

Галимунди
Незнайко в страната на чудесата
Репутация: 674

Регистриран: 29.03.2011
Мнения: 4,163

Отг: Пиниз за зареждане на телефон на ЖП релси.

Ludipipo написа:

Релсите са заземени и с потенциал около 0 волта спрямо земя и помежду си по закон!
ПП. чл. 20, ал.1, т.7 от Закона за железопътния транспорт.
wink

Но може да проверим спазва ли се закона.


Аз знам, че нищо не знам... като се замисля, даже кой го е казал и това съм забравил. - Димитър Шишманов

Аз, лично, от време на време, спирам да гледам картата, компаса и GPS-а, за да си погледна и в краката. smile - Неандерталец

Офлайн

    1

#5 24.10.2017 20:44:34

Okdalf
Сръчко
Репутация: 970

Регистриран: 10.08.2010
Мнения: 4,463

Отг: Пиниз за зареждане на телефон на ЖП релси.

В братската страна може и да стане, там има огромни разстояния. При нас е невъзможно това. Друг е въпроса, че докато се дупиш ще дойдат качулатите и така ще ти го набият. То тероризъм или нарушаване на инфраструктура, държавна собственост и т.н. Проблеми за един телефон, ади нема нужда.

Офлайн

    0

#6 25.10.2017 14:19:49

Orlov
Редови
Репутация: 227

Регистриран: 03.05.2016
Мнения: 742

Отг: Пиниз за зареждане на телефон на ЖП релси.

Okdalf написа:

В братската страна може и да стане, там има огромни разстояния. При нас е невъзможно това. Друг е въпроса, че докато се дупиш ще дойдат качулатите и така ще ти го набият. То тероризъм или нарушаване на инфраструктура, държавна собственост и т.н. Проблеми за един телефон, ади нема нужда.

Не " може и да стане". В коментарите към клипа е обяснено защо "става". Макар че определението "става" е по подходящо за друго.
Но винаги ще е по-лесно да се пише вместо да се чете.

Офлайн

    1

#7 26.10.2017 07:57:28

Zagy
Редови
Репутация: 165

От: София
Регистриран: 12.03.2013
Мнения: 724

Отг: Пиниз за зареждане на телефон на ЖП релси.

Това според мен е възможно. В две големи парчета метал винаги има потенциална разлика, колкото и да са заземени. Интересно ми е колко е тока (интересно що не го показват, като гледам тоя говорител колко харабийски се движи, че и ток за крушката и за телефона остава), волтажа вече го видяхме...?


С добра дума и с пистолет в ръка се постига много повече, отколкото само с добра дума. - Ал Капоне

Офлайн

    0

#8 26.10.2017 09:29:03

Orlov
Редови
Репутация: 227

Регистриран: 03.05.2016
Мнения: 742

Отг: Пиниз за зареждане на телефон на ЖП релси.

Zagy написа:

Това според мен е възможно. В две големи парчета метал винаги има потенциална разлика, колкото и да са заземени. Интересно ми е колко е тока (интересно що не го показват, като гледам тоя говорител колко харабийски се движи, че и ток за крушката и за телефона остава), волтажа вече го видяхме...?

Zagy, надявам се нямаш против да внеса доуточнение към коментара ти?
Волтажа който видяхме в клипа не е породен от потенциалната разлика межеду ресите, независимо от това че е сниман в "братската страна където има огромни разстояния".

Офлайн

    0

#9 26.10.2017 10:25:15

rossko
Редови
Репутация: 191

Регистриран: 06.12.2009
Мнения: 294

Отг: Пиниз за зареждане на телефон на ЖП релси.

И аз да внеса едно доуточнение smile

Волтажа винаги е породен от потенциална разлика, в случая между релсите.
Разстоянието наистина едва ли има някакво значение - ако говорим за дължина 100 или 1000 км.
Всяка релса би трябвало да е заземена и потенциала и спрямо земя да е 0 /заземяването никога не е идеално/
В релсите, а и всички метални части които са в близост до тях или под тях /кабели и кабелни канали/ при преминаване на влак се индуцират доста големи напрежения който могат да бъдат опасни

Всъщност това важи за железен път който е с контактна мрежа, а на клипа такава не се вижда

Последно редактиран от rossko (26.10.2017 10:36:31)

Офлайн

    0

#10 26.10.2017 11:29:01

Orlov
Редови
Репутация: 227

Регистриран: 03.05.2016
Мнения: 742

Отг: Пиниз за зареждане на телефон на ЖП релси.

М, да. Става все по-интересно.
Разбра се че "по принцип" Волтажа винаги е породен от потенциална разлика. Имах в предвид че измереното напрежение в клипа не се е породило заради наличието на релси. В случая напрежението е "внесено отвън".
Това че няма контактна мрежа също е добро доуточнение.

Последно редактиран от Orlov (26.10.2017 11:31:29)

Офлайн

    0

#11 26.10.2017 12:02:46

rossko
Редови
Репутация: 191

Регистриран: 06.12.2009
Мнения: 294

Отг: Пиниз за зареждане на телефон на ЖП релси.

Аз съм малко скептичен към идеята, че ползват релсите като проводник на сигнал.
Да не говорим пък точно за семафори, а ако се прекъсне релсовия път или се наруши ел. връзка между две релси.
Няма ли някой железничар из форума?

Офлайн

    0

#12 26.10.2017 16:15:50

Zagy
Редови
Репутация: 165

От: София
Регистриран: 12.03.2013
Мнения: 724

Отг: Пиниз за зареждане на телефон на ЖП релси.

Релсите са в контакт една с друга в пресечните точки (стрелките) - не знам точно как пренасят сигнал... Наистина ако има железничар нека обясни, щото това със сигнала ми се струва малко невероятно.


С добра дума и с пистолет в ръка се постига много повече, отколкото само с добра дума. - Ал Капоне

Офлайн

    0

#13 26.10.2017 18:17:16

RELAX
Модератор
Репутация: 1386

От: Шумен
Регистриран: 13.03.2010
Мнения: 3,545

Отг: Пиниз за зареждане на телефон на ЖП релси.

Виждал съм как е връзката м/у релсите (може да се види на всяка ЖП гара или по релсовото трасе). Между края на всяка релса и началото на следващата има гъвкав многожилен проводник и чрез кабелни обувки е свързан към релсите. Там тече някакво електричество, но нямам представа с какъв волтаж и ампераж е този ток. Това е направено като предпазна мярка, при прекъсване на тази мрежа, това е видно в съответната диспечерска станция и дава сигнал за прекъснат железен път.


self-made-man  ...Разликата между мъжете и децата е най-вече в цената на играчките!...

"... там където глупостта царува, разумът е безумие..."

Офлайн

    1

#14 27.10.2017 16:43:39

Галимунди
Незнайко в страната на чудесата
Репутация: 674

Регистриран: 29.03.2011
Мнения: 4,163

Отг: Пиниз за зареждане на телефон на ЖП релси.

Има железничар при това електротехник обаче мълчи като партизанин. Сега ще му звънна да го разпитам.


Аз знам, че нищо не знам... като се замисля, даже кой го е казал и това съм забравил. - Димитър Шишманов

Аз, лично, от време на време, спирам да гледам картата, компаса и GPS-а, за да си погледна и в краката. smile - Неандерталец

Офлайн

    0

#15 27.10.2017 21:15:41

Orlov
Редови
Репутация: 227

Регистриран: 03.05.2016
Мнения: 742

Отг: Пиниз за зареждане на телефон на ЖП релси.

Коментар към клипа:
Это называется числовая кодовая автоблокировка. ЗдесьЧКАБ 50 гц. Она используется для связи между проходными светофорами, а также лококомотивными светофорами при наличии АЛС (автоматической локомотивной сигнализации). Она использует числовой код, состоящий из импульсов переменного тока и интервалов (пауз). На видео код З зеленый огонь 3 импульса и 3 интервала. Есть еще коды Ж и КЖ. Их вырабатывает шифратор датчик кода - кодовый путевой трансмиттер КПТШ и передаёт в смежную рельсовую цепь(на следующий светофор). Далее код расшифровыется релейным дешифратором и включает соответствующий сигнал светофора. Очень упрощенно, но как то так. Железнодорожники поймут. СЦБисты и так знают:) Не советую повторять опыт особенно на электрифицированной жд. У нас в контажке 27500 В~. То есть в рельсах кроме слабого сигнального тока еще и есть высоковольтный обратный тяговый.

Офлайн

    0
Потребители в тази тема: 0 госта, 0 регистрирани потребителя

Board footer

Задвижван от FluxBB, Превод: Stoyan Stoyanoff