XENOS::BUSHCRAFT FORUM > Българският Бушкрафт Форум

Бушкрафт, Оцеляване, Примитивни технологии, Туризъм, и Живот с Природата...

Вие не сте влязъл.

#211 21.02.2017 18:21:18

windwarrior
Зла Гад
Репутация: 778

От: Трети Картофен Пояс
Регистриран: 09.12.2009
Мнения: 5,666

Отг: Набутка или далавера е пазаруването от AliExpress.com?

Неандерталец написа:

Защо така - с лошо? Ако искаш бърза доставка, повечето предлагат платена опция за няколко дни. Като си избрал безплатната - ще чакаш и, когато дойде кервана - тогава.

Тцъ, в търговията нещата не работят точно така. Срокът на доставка е съществена и неотменима част от сделката. Това дали си го плащам аз (скъпия вариант) или продавача (евтиния вариант) няма абсолютно никакво значение. Срокът си е срок. ОК - във евтиния вариант срокът е по-дълъг (обикновенно до 45 дена), но аз съм си направил сметката че този срок ме удовлетворява. Но 45 дена значи 45 дена. Не 60, не 90, не когато дойде кервана. Задължение на продавача е да се подсигури, че най-късно на 45-тия ден стоката ще бъде при мен. Дали ще ползва чайна мейл, дилижанс или пощенски гълъби си е абсолютно негов проблем. Аз съм си платил уговорената цена, и си очаквам уговорената стока на уговорения ден.

Най-малкото - забавянето на доставката над предвидения срок може да има финансови последици за самият мен.

Примерно - freako може да е поел ангажимент от тоя паракорд да оплете 20 гривни и да ги достави на негов клиент до 21.02.2017 (днес). Ама паракорда го няма, и freako или трябва да си наруши неговия договор и да си плати неустойките, или да си купи по-скъп паракорд и да достави гривните, но да си загуби очакваната печалба.

Или - стоката може да е подарък за рожден ден (примерно). Рожденния ден е на дата ХХ.УУ, до тогава има 50 дена, аз поръчвам стоката със срок на доставка 45 дена, ама тя идва на 70-тия ден. Съответно - на 50-тия ден за трябва да купя друг подарък (допълнителен разход за мен).

Или - смятам да потеглям на пътешествие с колата, и съм си поръчал разни части. Всичко по пътя вече ми е платено - хотели, фериботи и т.н. Ще тръгвам след 2 месеца, срока на доставка който ми дава продавача е 45 дена, тъкмо ще имам 15 дена да монтирам частите. Да ама частите след 60 дена ги няма. Какво правим - тръгвам със счупената кола, с риск да остана някъде по пътя? Не тръгвам и си губя капарото за всички услуги които съм предплатил?

Или....

Или...

Или...

Та така smile Това че стоката е дошла някога си, а не в уговорения срок, не прави един търговец коректен. Напротив - прави го обикновен мърльо и непрофесионалист.

П.С. Ако искаш да си чАк толкова коректен - един мейл на продавача. "Вашата стока, за която ми върнахте парите, днес пристигна при мен - ХХ дена след уговорения срок, поради което вече не ми трябва. Моля за ваши инструкции как бихте искали да процедирам с нея, напр. да ви я върна за ваша сметка?".


"All great things are simple, and many can be expressed in single words: freedom, justice, honor, duty, mercy, hope".

Sir Winston Churchill

Офлайн

    5

#212 21.02.2017 19:55:47

Галимунди
Незнайко в страната на чудесата
Репутация: 692

Регистриран: 29.03.2011
Мнения: 4,178

Отг: Набутка или далавера е пазаруването от AliExpress.com?

Жоре, принципно (теоретично) си прав, обаче има някои нюанси, които твоята теория не отчита. В интернет пазаруването се работи с рейтинги, които зависят от мнението на клиентите и откритите спорове. Търговецът си е свършил съвестно работата, като е изпратил стоката в срок и с уговорения доставчик (който е предварително деклариран). При форсмажорни обстоятелства (буря в Китайско море; преврат в Турция; наводнение в Сомалия и пр.), ако беше сериозен договор, какъвто сключваш ти със своите контрагенти, щеше да има клауза която коментира тези обстоятелства. Обаче тук става сделка между търговец на дребно и краен клиент. Такива клаузи не са предвидени. Предполагам, че търговеца е застрахован за непредвидени ситуации, няма да е съвсем на загуба, но от споровете страда рейтинга му, въпреки че той няма вина. Доставчика също няма вина заради форсмажорните обстоятелства. Обаче загубата на престиж е факт. И всичко заради желанието ни да спестим 2 лева транспортни разходи. Обикновено хората с които комуникираме не са реалните собственици, а техни служители, които си имат проблеми заради чужда вина, или споменатите по-горе обстоятелства - извън техния контрол. Лично мнение - нека проявяваме малко човещина и толерантност. Освен това, нека не забравяме, че както ние даваме оценка на търговеца, така и той дава оценка за нас, като купувач. В зависимост от рейтинга който сме постигнали може да получим по-добра цена за една и съща стока.

П.П. Връщането на стоката става за наша сметка. Търговеца, поради договора си за огромно количество пратки има една цена на доставка, обаче за нас може да се окаже, че цената надвишава цената на стоката с доставката. Така че това не винаги е добра опция.

Последно редактиран от Галимунди (21.02.2017 19:58:47)


Аз знам, че нищо не знам... като се замисля, даже кой го е казал и това съм забравил. - Димитър Шишманов

Аз, лично, от време на време, спирам да гледам картата, компаса и GPS-а, за да си погледна и в краката. smile - Неандерталец

Офлайн

    5

#213 21.02.2017 21:33:37

freako
Редови
Репутация: 78

От: Видин
Регистриран: 13.01.2013
Мнения: 318

Отг: Набутка или далавера е пазаруването от AliExpress.com?

Интересуваше ме по-скоро дали има опция да откажа рефунда докато още не стм го получил. Ама няма. Рвйтинга му не знам дали изобщо страда ако не му сложа лоша оценка, въпреки че 2пъти ми удължава срока. Несериозно и неприемливо е доставка от 60 да стане 90дни.

Офлайн

    0

#214 21.02.2017 21:52:28

windwarrior
Зла Гад
Репутация: 778

От: Трети Картофен Пояс
Регистриран: 09.12.2009
Мнения: 5,666

Отг: Набутка или далавера е пазаруването от AliExpress.com?

freako написа:

Интересуваше ме по-скоро дали има опция да откажа рефунда докато още не стм го получил. Ама няма. Рвйтинга му не знам дали изобщо страда ако не му сложа лоша оценка, въпреки че 2пъти ми удължава срока. Несериозно и неприемливо е доставка от 60 да стане 90дни.

На твое място - не бих отказал рефънда. Както казах - бих му пратил писмо, че стоката все пак е пристигнала, но 30 дена след уговорения срок, поради което вече не ми е необходима, и очаквам инструкции от него какво да правя със стоката.

@Ванка, ще ти отговоря подробно ама малко по-късно smile


"All great things are simple, and many can be expressed in single words: freedom, justice, honor, duty, mercy, hope".

Sir Winston Churchill

Офлайн

    0

#215 21.02.2017 22:03:52

Кольо
КорифееЦ
Репутация: 1840

Регистриран: 01.02.2013
Мнения: 3,984

Отг: Набутка или далавера е пазаруването от AliExpress.com?

windwarrior написа:

На твое място - не бих отказал рефънда. Както казах - бих му пратил писмо, че стоката все пак е пристигнала, но 30 дена след уговорения срок, поради което вече не ми е необходима, и очаквам инструкции от него какво да правя със стоката.

Когато една стока не ти е необходима то обикновено не очакваш инструкции какво да правиш с нея... А в случая понеже очевидно стоката не е НЕнеобходима, всички тези еквилибристики са лукавщини имащи за цел да ползваш нещо без да си го платил. От тук на татък е въпрос на морал и си е негова лична работа на freako как да постъпи.
Аз лично бих се радвал българите да имаме по-различен имидж от този дето го поддържаме упорито. smile


"Когато хората убиват, за да се хранят или оцелеят, това е естествен подбор. Когато го правят за удоволствие и ловни трофеи - е преднамерено убийство."
Ръдиард Киплинг

Офлайн

    3

#216 21.02.2017 22:30:43

windwarrior
Зла Гад
Репутация: 778

От: Трети Картофен Пояс
Регистриран: 09.12.2009
Мнения: 5,666

Отг: Набутка или далавера е пазаруването от AliExpress.com?

Кольо написа:

Когато една стока не ти е необходима то обикновено не очакваш инструкции какво да правиш с нея...

Стоката ми е била необходима на дата ХХ.УУ. На дата ХХ.УУ + 30 дена стоката не ми е необходима - защо и как, мой си бизнес. Очаквам си парите заплатени за стоката. Тъй като все пак стоката съм я получил, но съм си получил парите обратно - значи тя не е моя а на продавача. И очаквам инструкции какво да правя с неговата стока. Ако каже - ще му я пратя обратно (за негова сметка). Ако каже - ще я изгоря публично и ще му пратя клипчето. Дреме ми на юя, в общия случай - стоката си е негова, не моя.

Кольо написа:

А в случая понеже очевидно стоката не е НЕнеобходима,

А откъде е очевидно това? freako не е споделял защо му е необходим паракорда, дори и тук. И дали му е бил необходим точно на дата XX.YY или може да почака и още два месеца, докато китайския мърльо си свърши работата. За която freako му е платил преди 3 месеца.

Кольо написа:

Аз лично бих се радвал българите да имаме по-различен имидж от този дето го поддържаме упорито. smile

Аз също. Напр. да се научим че като клиенти освен задължения имаме и права. И да се научим да си ги търсим. До дупка.


"All great things are simple, and many can be expressed in single words: freedom, justice, honor, duty, mercy, hope".

Sir Winston Churchill

Офлайн

    0

#217 21.02.2017 22:39:24

Кольо
КорифееЦ
Репутация: 1840

Регистриран: 01.02.2013
Мнения: 3,984

Отг: Набутка или далавера е пазаруването от AliExpress.com?

Едно въженце винаги е необходимо. Както казах по-горе след като стоката е изпратена в уговорения срок и е пристигнала, макар и със закъснение, от тук на сетне е въпрос на морал и лично решение какво и как да се прави. Няма нужда от мъкнене на вода от десет кладенци за да се доказва, че имаш право да задържиш едни пари за нещо което си получил.


"Когато хората убиват, за да се хранят или оцелеят, това е естествен подбор. Когато го правят за удоволствие и ловни трофеи - е преднамерено убийство."
Ръдиард Киплинг

Офлайн

    1

#218 21.02.2017 22:59:46

windwarrior
Зла Гад
Репутация: 778

От: Трети Картофен Пояс
Регистриран: 09.12.2009
Мнения: 5,666

Отг: Набутка или далавера е пазаруването от AliExpress.com?

Обещаният отговор на Ванката, в детайли smile

Галимунди написа:

Жоре, принципно (теоретично) си прав, обаче има някои нюанси, които твоята теория не отчита.

Не че нещо, ама теоретично това нещо го работя на практика. От има няма 15 години. И не говоря от теоретична гледна точка, а от практическа smile

Галимунди написа:

В интернет пазаруването се работи с рейтинги, които зависят от мнението на клиентите и откритите спорове.

Отново - не че нещо, ама стоки по интернет си поръчвам от поне 10 години насам, та ми е ясно как работи интернет търговията. Ясно ми е и защо понякога не работи като хората.

Галимунди написа:

Търговецът си е свършил съвестно работата, като е изпратил стоката в срок и с уговорения доставчик (който е предварително деклариран).

Абсолютно не. И това е фундаментално заблуждение. В общия случай интернет-търговията е типичен пример за DDU сделка. Това, че търговецът е изпратил стоката в срок и с уговорения доставчик означава точно едно нищо, айде от мен да мине - нищо и половина. Това което има значение е дали АЗ съм получил стоката по условията на DDU - т.е. на входяща митница в страната на доставка. От там нататък търговеца не носи (и не може да носи) отговорност ако аз не успея да си освободя стоката от митница. Ама лафа "бе аз ти я пратих, оправяй се" в случая не вАжи.

Галимунди написа:

При форсмажорни обстоятелства (буря в Китайско море; преврат в Турция; наводнение в Сомалия и пр.), ако беше сериозен договор,

Аз съм съвсем сериозен, дори и когато сключвам договор за джвъчка, струваща по-малко от пакет цигари. Ако за продавача договора е на шега - проблема си е в неговия телевизор. И дори и при форсмажор си има начин да си коректен към клиентите. "Уважаеми г-н Х, току що бях уведомен от транспортната компания, която превозва ваша поръчка 458383, че е възникнало форсмажорно обстоятелство. Голям метеорит е паднал в центъра на Вашингтон, извънземни са нахлули в Москва, а идва и Китайската Нова Година. Поради което се очаква ваша поръчка 458383 да бъде доставена с .... дена закъснение. Моля да ни извините за причиненото неудобство". Някой от вас да е получавал подобен мейл от АлиЕкспрес?

Галимунди написа:

Предполагам, че търговеца е застрахован за непредвидени ситуации, няма да е съвсем на загуба, но от споровете страда рейтинга му, въпреки че той няма вина. Доставчика също няма вина заради форсмажорните обстоятелства.

Има вина. И тя е изцяло негова. Той си избира логистичните партньори, не аз. Ако знае че Чайна Мейл са шит и редовно губят/бавят доставки - това си е негов проблем, не мой. Аз имах подобен проблем с моите клиенти - Български пощи масово губеха/бавеха моите фактури към тях. По твоята логика трябваше да им кажа "Бе кво бучите, и без това не ви взимам пари че ви пращам фактурите. еми ся забавили се... мен кво ми пука, аз нали съм ги пратил навреме, я си еб@вайте майката". По моята логика - сега плащам 4 пъти повече пари, НО фактурите ми ги доставя куриерска фирма, и процента на недоставени фактури е под 0.5%.

Галимунди написа:

И всичко заради желанието ни да спестим 2 лева транспортни разходи.

Отново сбъркана постановка. Аз не желая нищо да спестя. Продавача ми казва - безплатна доставка - 45 дена. 2 лева доставка - 10 дена. Аз избирам безплатна доставка и си чакам стоката на 45-тия ден (мога да си го позволя). Какво съм виновен аз, че мърльото не си спазва собствените ангажименти?

Галимунди написа:

Обикновено хората с които комуникираме не са реалните собственици, а техни служители,

Е тука направо съм в туш. Значи ако не си комуникирам лично със Тим Кук - договора ми за покупка на новия Епъл 6 от магазина в Мол Сердика е невалиден.

Галимунди написа:

Лично мнение - нека проявяваме малко човещина и толерантност.

Лично мнение - нека НЕ проявяваме човещина и толерантност към мърлявщината и непрофесионализма във всяка сфера на живота ни. Напротив - нека наказваме всички такива прояви. В зародиш, решително и жестоко. Независимо дали мърляча е китайски интернет търговец, осрал се със срока на доставка или български пишман-майстор, дето е вързал фазата на контакта за водопровода (примерно)

Галимунди написа:

Връщането на стоката става за наша сметка. Търговеца, поради договора си за огромно количество пратки има една цена на доставка, обаче за нас може да се окаже, че цената надвишава цената на стоката с доставката. Така че това не винаги е добра опция.

Връщането на стоката е за твоя сметка само и когато имаш гаранционна или извънгаранционна рекламация. Когато получиш стока, която не е твоя (виж ми началото на поста), връщането е за сметка на собственика на стоката - демек продавача.


"All great things are simple, and many can be expressed in single words: freedom, justice, honor, duty, mercy, hope".

Sir Winston Churchill

Офлайн

    3

#219 21.02.2017 23:05:14

windwarrior
Зла Гад
Репутация: 778

От: Трети Картофен Пояс
Регистриран: 09.12.2009
Мнения: 5,666

Отг: Набутка или далавера е пазаруването от AliExpress.com?

Кольо написа:

Едно въженце винаги е необходимо. Както казах по-горе след като стоката е изпратена в уговорения срок и е пристигнала, макар и със закъснение, от тук на сетне е въпрос на морал и лично решение какво и как да се прави. Няма нужда от мъкнене на вода от десет кладенци за да се доказва, че имаш право да задържиш едни пари за нещо което си получил.

Дълбоко съм несъгласен с теб. Привел съм достатъчно много варианти, при което ненавременното получаване на стоката може да има директни финансови последици за купувача. Дали е едно въженце или ядрен реактор - няма абсолютно никакво значение.

И отново - спрете с тая мантра че "стоката е изпратена в уговорения срок". Няма такъв филм. Не ме интересува кога е пратена стоката, нито как, нито с кого, нито какъв цвят са му очите, нито колко готин пич е. Интересува ме кога съм я получил. Или съответно - не съм я получил. От там нататък - с гьостерицата. Чтобы другим неповадно было.


"All great things are simple, and many can be expressed in single words: freedom, justice, honor, duty, mercy, hope".

Sir Winston Churchill

Офлайн

    2

#220 22.02.2017 11:22:50

Галимунди
Незнайко в страната на чудесата
Репутация: 692

Регистриран: 29.03.2011
Мнения: 4,178

Отг: Набутка или далавера е пазаруването от AliExpress.com?

windwarrior написа:
Кольо написа:

А в случая понеже очевидно стоката не е НЕнеобходима,

А откъде е очевидно това? freako не е споделял защо му е необходим паракорда, дори и тук. И дали му е бил необходим точно на дата XX.YY или може да почака и още два месеца, докато китайския мърльо си свърши работата. За която freako му е платил преди 3 месеца.

Тука те хванах - всъщност не си му платил нищо. Ще му се плати чак след като потвърдиш поръчката пред Алиекспрес. През цялото време парите са на депозит в Али, като в банка гарант. Освен това търговеца ти дава възможност да си избереш доставчик. Не е фиксирал избора само да Чайнамайна пост.


Аз знам, че нищо не знам... като се замисля, даже кой го е казал и това съм забравил. - Димитър Шишманов

Аз, лично, от време на време, спирам да гледам картата, компаса и GPS-а, за да си погледна и в краката. smile - Неандерталец

Офлайн

    2

#221 22.02.2017 12:31:26

slaf40
Редови
Репутация: 162

От: Пловдив
Регистриран: 15.08.2010
Мнения: 798

Отг: Набутка или далавера е пазаруването от AliExpress.com?

Галимунди написа:
windwarrior написа:
Кольо написа:

А в случая понеже очевидно стоката не е НЕнеобходима,

А откъде е очевидно това? freako не е споделял защо му е необходим паракорда, дори и тук. И дали му е бил необходим точно на дата XX.YY или може да почака и още два месеца, докато китайския мърльо си свърши работата. За която freako му е платил преди 3 месеца.

Тука те хванах - всъщност не си му платил нищо. Ще му се плати чак след като потвърдиш поръчката пред Алиекспрес. През цялото време парите са на депозит в Али, като в банка гарант. Освен това търговеца ти дава възможност да си избереш доставчик. Не е фиксирал избора само да Чайнамайна пост.

Може и така да е в Алито(не пазарувам от там), но парите ти са вързани.
Напълно съм съгласен с Винда в случая.
А относно безплатната доставка и забавянията и. Как става така,че въпреки природните катаклизми революции и тн оправдания, стоки поръчани доста след проблемната , пристигат в срок, че дори и по-рано, макар и да са със същата поща?
Мразя да диспутирам виртуално!

Последно редактиран от slaf40 (22.02.2017 12:47:18)


Защо не си спомняме бъдещето ?

Офлайн

    0

#222 22.02.2017 12:47:28

Niki
Редови
Репутация: 583

От: Перник, но живее в София
Регистриран: 29.06.2015
Мнения: 922

Отг: Набутка или далавера е пазаруването от AliExpress.com?

windwarrior написа:
Кольо написа:

Когато една стока не ти е необходима то обикновено не очакваш инструкции какво да правиш с нея...

Стоката ми е била необходима на дата ХХ.УУ. На дата ХХ.УУ + 30 дена стоката не ми е необходима - защо и как, мой си бизнес. Очаквам си парите заплатени за стоката. Тъй като все пак стоката съм я получил, но съм си получил парите обратно - значи тя не е моя а на продавача. И очаквам инструкции какво да правя с неговата стока. Ако каже - ще му я пратя обратно (за негова сметка). Ако каже - ще я изгоря публично и ще му пратя клипчето. Дреме ми на юя, в общия случай - стоката си е негова, не моя.

Тук обаче ще загубиш време за опаковане, ходене до пощенската станция, чакане, разопаковане там за да видят какво е и пак опаковане или пък за унищожаване, снимане на клип, качване....
Не знам за вас, но аз времето си го ценя и когато нещо ми пристигне дефектно и го върна се чувствам преебан дори и когато ми възстановят всички парични разходи, включително цената на връщането. Последните няколко такива случая загубих по 2-3 часа, което не е малко и никой не ми го плаща това време.

Липсата на качествен контрол и добро опаковане не я толерирам, но правя компромиси когато продавачът си признае вината и се постарае да ме компенсира. Толерирам ако нещо се забави, освен в случаите когато ми трябва в срок. Естествено голямо значение има как продавачът подходи към проблема. Въпрос на личен избор smile

Последно редактиран от Niki (22.02.2017 12:52:38)


Работа ли е, не ми го хвали...

Офлайн

    2

#223 22.02.2017 18:06:07

Галимунди
Незнайко в страната на чудесата
Репутация: 692

Регистриран: 29.03.2011
Мнения: 4,178

Отг: Набутка или далавера е пазаруването от AliExpress.com?

Аз не съм казвал, че не се ядосвам и ги оправдавам във всички случаи. Но обикновено хората са любезни и за мен е нормално да им отвърна със същото. Освен това, ако поръчваш стока която може да дойде в интервала 30-60 дни явно ти е през оная работа кога точно ще дойде. Освен това, можеш да се уговориш със доставчика да я пусне с обратна разписка (т.нар. препоръчано писмо). Разбира се това ще се отрази на цената. Но такива стоки не се губят и идват навреме.


Аз знам, че нищо не знам... като се замисля, даже кой го е казал и това съм забравил. - Димитър Шишманов

Аз, лично, от време на време, спирам да гледам картата, компаса и GPS-а, за да си погледна и в краката. smile - Неандерталец

Офлайн

    1

#224 22.03.2017 10:21:09

freako
Редови
Репутация: 78

От: Видин
Регистриран: 13.01.2013
Мнения: 318

Отг: Набутка или далавера е пазаруването от AliExpress.com?

Нещо интересно да сте намирали тия дни из сайтовете? smile

Офлайн

    0

#225 22.03.2017 12:40:17

Orlov
Редови
Репутация: 262

Регистриран: 03.05.2016
Мнения: 902

Отг: Набутка или далавера е пазаруването от AliExpress.com?

freako написа:

Нещо интересно да сте намирали тия дни из сайтовете? smile

Ако търсиш такава информация по-добре се регистрирай в международните сайтове. smile

Офлайн

    1
Потребители в тази тема: 0 госта, 0 регистрирани потребителя

Board footer

Задвижван от FluxBB, Превод: Stoyan Stoyanoff