Не знам как са из страната, ама софийските КАТ-аджии на моменти са свръхизпълнителни и една от последните директиви е, да се проверяват велосипедистите дали отговарят на изискванията на закона за движение по пътищата. Според закона всеки велосипед трябва да е оборудван с изправни спирачки, ясно различима бяла или жълта светлина отпред и червен светлоотразител(допуска се и червен източник на светлина) отзад, бели или жълти светлоотразители отстрани(на спиците) и звънец(не се допуска друг източник на звук!). Ще се проверява освен за наличието на тези неща и за начина на каране- забранено е от закона да се кара без ръце или с една ръка(освен ако не показваш посоката на завоя си), както и пресичане на пешеходна пътека карайки велосипеда(трябва да слезеш и да го буташ).
Ми хубаво, няма лошо да се позатегне дисциплината, ама аз колело вечер не карам, съответно фар нямам, иначе другите отразители отзад и отстрани си ги има. Звънец също нямам. Имах минаване вчера през Карфур, та погледнах и велоаксесоарите- ми то само детски звънци в ярко жълто или розово! Не че горя от желание да ми дрънка нещо докато се друсам по бабуните, ама айде, ще сложа нещо там да има, ако трябва ще го натъпча с нещо отвътре, за да не ме дразни. Оставих го за по- нататък. Въпросът с фара стоеше така: пари излишни в момента нямам, ама като казвам нямам значи... нямам! Пък и читаво светещите фарове за колело не са по 5 лв. Имам обаче фенери и то съвсем прилично светещи, избрах китайския с псевдо CREE диод, който има и разни мигащи режими, съвсем като модерните велосипедни светлини демек. Монтаж за обикновен фенер към велосипед има или в дийлекстрийм(чакане 1 месец и ник'ва гаранция че ще става за нещо), или в армс-бг. на момента. Ама 20лв... иначе Феникс, пипнат, сериозен, абе да си тако'а мамата от хубост. Рових из нета по- задълбочено и на някоя си страница в гугъл ми излезе същия въпрос, зададен преди близо 2 години в мтб форума. Там един пич посочва въпросните линкове в дийлекстрийм и армс-а, ама съветва да се процедира по следния начин: две скобички за маркуч, от тия с резба и винт, се закачат една за друга и в едната пъхаш фенера, в другата колчето или кормилото, стягаш и не мръдват, грам не се клати фенера. Целия масраф е 80ст. от най- близката железария. Даже успях да си наглася ъгъла на светене на фенера от първия път и не се наложи да отхлабвам наново скобата за да го накланям/изправям допълнително. Онзи юнак за целта даже беше приспособил перчата гайка към винта, за да може бързо да отвинтва за корекция, че иначе трябва с отвертка, ама аз реших да пропусна.


Под скобите се подлагат 1-2 намотки изолирбанд, за да не издерат фенера и кормилото. За отзад си имах отпреди разни червени мигалки, дето ги връзвам по раниците, така че обесих една и вече имам активна червена светлина и там. Сега тръпна в очакване да приемат новата поправка, с която задължават велосипедистите да карат с ярки светлоотразителни жилетки.
Последно редактиран от Yavor (17.06.2012 22:20:06)
Един е Айляк и Мохабет е негов пророк!